Tartu Ülikooli keemia instituut korraldas 12.–14. augustil toimunud keemiaõpetajate inspiratsioonilaagri, kus osales ligi 80 õpetajat üle Eesti – avastati ja katsetati loovaid õppeviise erinevates praktilistes töötubades, et koguda inspiratsiooni algavaks uueks õppeaastaks.

Fookuses olid nii laborikatsed kui digivahendid, mängulisus ja koostöö. Et õpetajad saaksid laagris päriselt katseid teha, toetas Semetron üritust kõikvõimalike töö- ja õppevahenditega. Selle eest, et laboritarvikute valikus oleks just see, mida vaja, seisab igapäevaselt Semetroni müügijuht Lea Plinker.
Kolme päeva jooksul toimus laagris 13 töötuba ja mitmeid loenguid, kus ühendati teaduspõhine lähenemine, mängulisus ning praktiline tegutsemine ja suunati õpetajad taaskord õppija rolli. Populaarseimateks töötubadeks osutusid teaduskooli uurimislabori ning keemia õpikodade praktikumid. Neist esimeses uuriti jodomeetrilise tiitrimise abil C-vitamiini sisaldust köögiviljades ning arutleti, kuidas keemiat lõimida nii bioloogia, matemaatika kui ka igapäevaeluga.
Laagri kaaskorraldaja Tartu Ülikooli keemia instituudi õppetöö asedirektor Heili Kasuk rõhutas ürituse olulisust. „Õpetajate professionaalne areng ei piirdu ainult teadmiste ja oskustega. Kui õpetaja kogeb teaduspõhiseid ja praktilisi õppimisviise, saab ta neid vahendeid kasutada, et äratada õpilastes avastamisrõõmu ja toetada teaduspõhist mõtlemist,“ täheldas Kasuk.
Loe lähemalt uuest Õpetajate Lehe numbrist